۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

رنگ های سرامیکی عايق محصول HY-TECH

رنگ های سرامیکی
یکی از دستاوردهای جدید علم در جهان گسترش فناوری نانو در زمینه های گوناگون از جمله صنعت می باشد.علم نانو با پیشرفت خود در زمان کوتاهی می رود تا تاثیر خود را بر اقتصاد سیاسی و اجتماعی کشورها بگذارد.از جمله دستاوردهای فناوری نانو تولید نانو سرامیکها و استفاده از آنها در صنعت رنگ و پوشش می باشد.یکی از انواع سرامیکها که در ابعاد مختلف نانومتر تولید می شوند آلومینا سیلیکاهاهستند که درصنعت رنگ به عنوان مواد افزودنی مورد استفاده قرار می گیرد.
این مواد که در شکل نانومتری دارای ضریب شکست 10 می باشند کروی شکل بوده و بی رنگ هستندو سطح آنها عاری از گروه های هیدروکسیل می باشد و مهمتر اینکه با یکدیگر کلوخ نمی شوند.سرامیکها در ضخامت پوشش و فام رنگ هیچ گونه تاثیری نمی گذارند و بالعکس می توانند به صورت شگرفی رنگ را تقویت نمایند.سطوح پوشش داده شده با این ماده دارای مقاومت بالا در برابر ورقه ای شدن ،خرد شدن و خش می باشند. سرامیکها بدلیل داشتن جنس خاص می توانند 95% حرارت خورشید و 85% اشعه ماوراء بنفش را بازگردانند و بدین صورت بصورت لایه ای از فام رنگ محافظت می نمایند و عمر پوشش را تا 6 برابر افزایش می دهند.تحقیقات نشان داده است که افزایش حتی 1% وزنی از این مواد بر پوششهای معمولی تاثیرات بسیار مثبتی بر خاصیت پوششدهی می گذارد.استفاده از پوششهای سرامیکی در صنایع نظامی آمریکا سالانه حدود 20000000 دلار صرفه جویی را برای آن صنایع به ارمغان آورده است که این تنها یکی از مزایای استفاده از رنگهای سرامیکی می باشد.

برخی از خواص سرامیکها

- ایجاد دوام طولانی مدت 4 تا 6 برابر بیشتر از رنگهای معمولی
- پوششی استثنائی در برابر سایییدگی ، خوردگی و خش
- داشتن حالت ضدحریق دمای ذوب 1800 درجه
- عاری از مواد سمی
- عایق صدا
- عایق حرارت
- متنع از اتلاف انرژی
- موثرترین راه در انعکاس حرارت
متال شیلد
:: این محصول در تاسیسات صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد در سطوح فلزی که نیاز شدیدی به مقاومت کروزیون دارد ، لوله های انتقال دهنده بخار ، تانک ها و پلها مورد استفاده قرار می گیرد همچنین درصنایع کشتی سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .
صرفه جویی در گرما و مقاومت بالا در برابر کروزیون از خصوصیاتی است که این محصول وجود دارد بدلیل اینکه عاری از مواد سمی می باشد هنگام استفاده در زیر دریاها به طبیعت و جانوران آنها ضرر نمی رساند و کیفیتی به مراتب بیشتر از کیفیتهای موجود دارد . رنگ درجه یک خاصیت ضد آتش دارد و بر طبق استاندارد ASTME 84 تولید شده است .

:: متال شیلد سختMSH ضد زنگ و کروزیون و عایق گرما
:: معرفی
اگر عایق میکروسرامیکی HY-TECH خاصیت ضد گرما بخوبی هماهنگ سازیم و خاصیت ضد زنگ آنرا در نظر بگیریم نه تنها طرحهای صنعتی و صنایع انرژی ، محصولات فلزی ، نفربرهای می توانید از زنگ زدگی محافظت کنید بلکه می توانید آنها را از مشکلات گرما نیز محافظت نمائید . NASA برای اینکه بتوانید گرمای بیش از اندازه فضاپیماهای خود را محافظت نماید از میکروگویچه های سرامیکی خلا دار استفاده کرده است . میکروگویچه های سرامیکی خلا دار مانند سپر گرما انجام وظیفه می کند . بدین ترتیب قسمتهای داخلی سطح را به پایین ترین درجه دما می رساند قسمتهای بیرونی هرچه گرمتر باشد قسمتهای داخلی که با این رنگ کاری شده دمای پایین تری خواهد داشت .
:: متال شیلد نرمMSS
ضد زنگ – کروزیون – ضد گرما و ضد صدا
:: معرفی
وسایل نقلیه عمومی ، ماشین آلات تجاری ، صنایع دریایی و خطوط لوله نفتی و انبارها از زمانهای بسیار دور در معرض زنگ ، پف کردن ، گرما و صدای زیاد قرار داشته است با استفاده از راحل های عصر فضایی می توان تمامی آنها را برطرف کرد .
:: مکانهای مورد استفاده
سازه های فلزی که نیاز به محافظت ازکروزیون دارند .
:: خصوصیات
مقاومت بالا در برابر کروزیون - متال شیلد ASTM- B117 از تست پاشیدگی نمک - تست Pull donumlu بسیار موفقی قبول شده است این مقاومت بسیار بالا بدلیل اینست که سطح فلزی بصورت بسیار قوی بهم پیوسته است .
:: مقاومت در برابر اسید
این محصول بدلیل داشتن خاصیت بازی و وجود اسید در داخل پوششها که نوترالیزه گشته است در برابر بارانهای اسیدی مقاوم می باشد .
:: خصوصیات عایق
گویچه های میکروسرامیکی در سایه مقاومت Psi 6000 تماما خلا دار در برابر تابش گرما 85% و دربرابر صدا 30% کاهش نشان می دهد .
:: خصوصیات تکنیکی
رنگ : سفید
مقدار استفاده : 500-200 ميكرون
انتقال دهنده : pu
لایه پیشنهاد شده : 2 لایه
حلال : مایع بازی
زمان خشک شدن ابتدایی : 2 ساعت
وزن : kg 15
زمان خشک شدن نهایی : 12 ساعت
رنگ کاری توسط : رول – کمپرسور رنگ
ترکیبات مرکب بسیار قطب دار می باشند این باعث می شود که فلزات چسبندگی بسیار زیادی را داشته باشند . محافظ متال در عین حال مقاومت بسیار بالایی در برابر برق دارند و اجازه می دهد بخار بسیار کمی نیز منتقل شود .این محصول را می توان با PVCتفلون، پلی اتیلن ، باکالیت ، نایلون و پلکسی گلاس مقایسه کرد محافظ فلز برای محافظت پلها از زنگ های سرب دار ، آزبست و زنگ زنگ زدگی استفاده می شود این محصول مرکب تک نم را از بین می برد و در برابر زنگ زدگی و خوردگی موجود بسیار مقاوم است .
:: اطلاعات عمومی درباره متال شیلد
رنگ متال شیلد درشاسیها و کشنده های فوردفیلو ford filo )) مورد استفاده قرارگرفته تا از زنگ زدگی آن جلوگیری نماید . بدلیل كيفيت بالاي آن از شرکت fordمورد تقدیر قرارگرفته است . این محصول تا 5/0 میلی متر و تا زمانیکه چکیده نشود می تواند مورد استفاده قرارگیرد .Tistoropik-spray دردمای بالا و پایین یعنی از 4 درجه تا 38 درجه مورد استفاده قرار می گیرد . هنگام استفاده دلیلی برای بهم زدن و هرگونه جدا سازی ندارد . فیلم تطبیق شده در 2 تا 4 ساعت خشک می شود .اگر تعلیمات گفته شده مورد استفاده قرار گیرد3/4V.O.Cموجود است . بعد از 24 ساعت مقاوم در برابر فشار بالا و بخار است . بوی بسیار کمی دارد . استفاده از آن بسیار آسان است و در تمامی ایالت های فدرال در هر شرایط آب و هوا قابل استفاده است و فرمول آن به نحوی است که مواد سمی آن بسیار کم است . خم نمی شود و ترک نمی خورد .
متال شیلد برای تمام قسمتهای اتاق اتومبیل و چرخهای آن و تمامی قسمتهایی که در معرض آتش سوزی قرار دارند بکار می رود بدین ترتیب نه تنها صدای موجود در حرکت را کم خواهد کرد بلکه آنرا از موادی مانند روغن ، بنزین و نمک دور نگه خواهد داشت و اجازه ورود صدا و گرما را به آن نخواهد داد .
میکروگویچه های سرامیکی هنگام استفاده در قسمت موتور و اگزوز گرمای موجود در آنها را که در هنگام حرکت با آن مواجه هستید به صورت فاحشی کاهش خواهد داد. این رنگ در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته و باعث میشود که نگهداری قطعات راحتر گشته و زمان تعویض را افزایش داده و در عین حال مسافران و بارها را از گرمای موجود محافظت می کند .
مسابقات اتومبیل رانی = با استفاده از مکنده های فضایی چینی که امروزه بهترین جنس موجود در بازارها می باشد می توانید به بهترین نحوه ممکن اتومبیلتان را از گرمای موجود محافظت نمائید ی.
پوششهای پل = این محصول که به هیچ عنوان پوسته و کنده نمی شود برای رنگهای سربدار که بعنوان پوشش در پلها استفاده گردیده استفاده می شود .
استفاده در دریا : زمانیکه متال شیلد در وسایل نقلیه دریایی مورد استفاده قرار می گیرد قسمتهای زیرین آنها را از زنگ زدگی و گرما محافظت می کند .
:: مکانهای مورد استفاده
تمام مکانهایی که بصورت مداوم درمعرض آب و سیل و هجوم مواد شیمیایی قرار دارند همانند برجها ، مکانهای اعدادی ، تیرهای برق ، ترانزسیور برقی .
:: طریقه استفاده Metall shield
آماده کردن سطح : سطح را بطور کامل پاک کنید و هرگونه کثافت ، روغن ، گریس را از آن تمیز کنید به وسیله آب تمیز نمک و دیگر ماده ها را از روی آن پاک کنید.
توجه : برای پاک کردن رنگهای سرب دار از دستگاه هوا صاف کن استفاده نمائید .
این محصول بصورت تک لایه ویا دولایه می تواند مورد استفاده قرار گیرد در صورتیکه در دو لایه استفاده شود نحوه اعمال آن ( رنگ خیس به روی رنگ خیس ) می باشد بدین گونه که ابتدا لایه اول به اندازه 3/0 میلی متر به صورت خیس زده شود سپس پس از2 ساعت که رنگ شروع به درخشش کرد لایه دوم بصورت خیس و به اندازه 5/0 میلی متر بر روی آن می زنیم
بوسیله دستگاه اسپری افشاننده بدون هوا-3/8
DLi 30:1 گراکوبولدوک که خط فشار قوی دارد و 249-21 افشاننده طپانچهای نقرهای سه تایی
ضخامت توصیه شده : 4/0 الی 5/0 میلی متر ضخامت فیلم خیس
مقاومت خم شوندگی : 5/1 میلی متر
فضای پوشش دهنده : با 5/0 میلی متر ضخامت فیلم خشک 30 متر را می توان رنگ کاری کرد هیچ گونه نیازی به رقیق کردن ندارد اما درصورت نیاز از تینر می توان استفاده کرد .
:: مشخصات فیزیکی و شیمیایی
این روکش از تست افشانه نمک و همچنین از تست پوسته رنگ که هم اکنون درصنایع خودروسازی انجام می گیرد بصورت فوق العاده ای موفق بیرون آمده است . این تستها مقاومت در برابر زنگ زدگی و فاسد شدن را نشان می دهد . این مقاومت دربرابر زنگ زدگی و فاسد شدن از چسبیدن کامل سولفات کلسیم بروی فلز نشات می گیرد .
وابستگی شدید سولفات کلسیم به فلز باعث می شود هنگامیکه رنگ بروی فلز زده می شود آنرا ازپوسته پوسته شدن و کنده شدن محافظت نماید .
مقاومت در برابر نم : سولفات کلسیم بیشتر از آنکه به آب وابسته باشد به فلز وابسته است . این خصوصیت باعث می شود که فلز آب را بر روی خود نگه نداشته و آن را از خود دور نماید .
مقاوت در برابر اسيد : وجود خصوصيت بازي زياد در متال شيلد باعث مي شود هرگونه برخورد اسيد با فلزرا بی اثر نماید و این باعث می شود که فلز در برابر بارانهای اسیدی مقاومت داشته باشد . .
رسانای الکتریسته : تغییرات در سولفات کلسیم و افزایش خاصیت بازی آن باعث گردیده که آن رسانای الکتریسته خوبی نباشد – در مکانهایی الکتریسته به صورت تصادفی به فلز برخورد می کند و این باعث افزایش سرعت زنگ زدگی می شود سولفات کلسیم تغییر یافته در قسمتهایی که جریان برق جمع می شود مانند مفصلهای فلز و جاهایی از فلز که بهم وصل شده اند تاثیر بسیاری دارد .
دمای ذوب پوشش : سولفات کلسیم تغییر یافته هیچ گونه نقطه ذوب ندارد . تمامی نقطه های نرم شدن و ریزش بالای260 درجه می باشد . سولفات کلسیم تغییر یافته باعث می شود که پوشش هنگامیکه که حتی خشک نیز می شود قابلیت ارتجاعی داشته باشد .
چسبندگی : خاصیت چسبندگی متال شیلد از خاصیت بارداری آن نشات می گیرد کلسیم باردار و اکسیژن های جهت دار بصورت منفی چسبندگی سطح های فلز باردار را افزایش می دهد .
مقاومت در برابر زنگ زدگی و فاسد شدن :
سولفات کلسیم موجود دارای حلالیت 160*1 در آب می باشد که به داخل پوشش نفوذ می کند
پوشش سرامیکی و خاصیت ضد گرما :
خاصیت عایق و ضد صدا بودن متال شیلد بدلیل وجود سوراخهای میکروسکوپی در داخل میکروگویچه های سرامیکی می باشد که همانند شیشه های مینی ترموس با برش مقاومت بالا در خلا می باشد که برروی پوسته آن قرار می گیرد میکروگویچه ها صدا و گرما را بصورت فاحش کاهش می دهد .
فیلم خیس : سرامیکهای موجود در متال شیلد بدلیل تنگ شدن پی در پی گویچه های سرامیکی خلا دار و گردش دوره ای آنها که دائم به یکدیگر می چسبند و فضاها رابسته و این فیلم سخت شده راههای ورود گرما ، صدا ، هوا و آب را تنگ می کند .
نقطه براقیت ( شفافیت ) : نقطه براقیت متال شیلد بیشتر از 40 درجه است .
کیفیت : متال شیلد استاندارد را دارا می باشد .
قابلیت ارتجاع در دمای پایین : زمانیکه پوشش در دمای 16-/+23- درجه سرد کرده و دور میله ای به ابعاد 15/3 ، 180 درجه خم نمائیم ترک نخورده و نخواهد شکست و یا ریزش نخواهد داشت . نقطه نرم شدن و چکیدن بیشتر از 260 درجه است .
:: شرکتهایی که این محصولات را تائید نموده اند
شرکت در نمایندگیهای فروش خود قبل از تحویل خودرو آن را توصیه می نماید و همچنین به عنوان ضد زنگ در خودروهای فیلو مورد استفاده قرار داده است . این محصول به عنوان پوشش رنگهای سرب دار و در پلها به عنوان ضد زنگ از طرف این وزارت خانه هاب تائید شده است .
وزارت ارتباطات ایالت آرکانزانس - وزارت ارتباطات ایالت کانزاس - وزارت ارتباطات ایالت میسوری - وزارت ارتباطات ایالت بنر آسکا - نیروی هوایی ایالت متحده در پایگاه هوایی ریویس مان هایم به عنوان ضد زنگ و محافظ از این رنگها استفاده نموده و آنها را توصیه می نماید - وزارت انرژی ایالت جورجیا این رنگها را در دکل های برق مورد استفاده قرار داده است -
Metal sheild
مورد استفاده در تاسیسات صنعتی ( پالایشگاهها ، پتروشیمی و ... ) در همه نوع سطوح فلزی می تواند مورد استفاده قرار گیرد . خطوط لوله انتقال دهنده ، تانک ها و نفر برها ، هواپیماها ، پلها، صنایع کشتی سازی ، زیردریایی ها تمامی محلهایی که در معرض هجوم سیل و مواد شیمیایی قرار دارند ، وسایل نقلیه عمومی ، انبارهای صنعتی ، دکلهاو کابلهای برق ، صنایع خودروسازی درموارد مختلف همانند ... پلی اتیلن ، پلکسی گلاس ، نایلونی و باکالیت عمل می کند . در تمامی موارد فوق به عنوان عایق گرما ، صدا ، ضد زنگ ، ضد خورندگی مورد استفاده قرار می گیرد .
این رنگ در سایه مقاومت 6000 در برابر تابش گرما 85% و در برابر صدا 30% عایق هستند
به هیچ عنوان ترک نمی خورد و خم نمی شود .
بدون بو و بدون سرب است .
صنایع بزرگ و مهمی این رنگ را مورد تائید قرار داده اند از جمله فورد ، شل، صنایع نظامی آمریکا
تا دمای 260 درجه کاملا مقاوم می باشد .
دارای استاندارد می باشد .
ضد الکتریسته
دفع کننده مواد اسیدی
می تواند قابلیت ضد آتش را نیز داشته باشد ( در صورت نیاز این مواد به رنگ اضافه می شود.

هیچ نظری موجود نیست: